• en
  • External pages
  • All results

Fallersleben Castle

Together with St. Michael's Church and the "Altes Brauhaus zu Fallersleben", Fallersleben Castle forms a historic ensemble.

Fallersleben Castle, located in the heart of Wolfsburg's Fallersleben district in a beautiful park next to the classicist St. Michael's Church, dates back to the 16th century. In the 18th century, the original U-shaped castle complex still included numerous farm buildings, such as the preserved New Brewery, today a place of rustic hospitality.

WMG Wolfsburg, cream photo

᠎Pending Translation: Bauherr von Schloss Fallersleben, wie auch von Schloss Gifhorn, war Herzog Franz von Braunschweig und Lüneburg (1508–49). Seine Gattin Klara von Lauenburg, erhielt nach dem Tode von Herzog Franz das Schloss als Witwensitz und vollendete den Bau 1551. Bis 1760 umgab es ein etwa 5 m tiefer Wassergraben, ein Zugang war nur über zwei Brücken möglich. Eine Brücke und ein Grabenstück wurden anhand archäologischer Ausgrabungen von 1998 rekonstruiert.

Von der Schlossanlage blieb bis heute der 1990 behutsam restaurierte Westflügel erhalten, in dem ein romantischer Gewölbekeller, Graumalereien aus der Renaissancezeit und barocke Stuckdecken zu besichtigen sind. Hier lädt das zu einer Begegnung mit dem Dichter unserer Nationalhymne und hunderter bekannter Kinderlieder ein. Im benachbarten Kavaliershaus sind die Studienstätte und das Archiv der Hoffmann-von-Fallersleben-Gesellschaft untergebracht.

EXPERIENCE WOLFSBURG NOW

Wolfsburg is full of surprises. Great contrasts, unique perspectives, international diversity and innovative spirit characterize the city. Whether action and adventure, art and culture, recreation, shopping or gastronomy - book your leisure and adventure package with Autostadt now.

>>> Get there and away with our attractive travel offers. Simply choose from a variety of offers your favorites!

Wolfsburg belongs on your vacation list! www.wolfsburg-erleben.de

• WMG Wolfsburg

1 | 7

2 | 7